350%
stijging in online activiteit
125%
stijging in online aanmeldingen
3.51%
gemiddelde CTR
We Care Animal Rescue werd in 1982 opgericht in de Napa Valley in Californië en wordt volledig gefinancierd door privédonaties en fondsenwerving. De organisatie beschermt en verbetert het algemene dierenwelzijn door dakloze katten en honden op te vangen, een nieuw thuis voor ze te vinden en het grote publiek te informeren over dierenwelzijn. Susan Wren, voorzitter van de Raad van Bestuur: "Zonder de financiële steun van onze donateurs zou We Care Animal Rescue deze services niet kunnen bieden. Voor veel dieren is We Care Animal Rescue een plaats waar ze een tweede kans krijgen."
We Care Animal Rescue lanceerde eind 2015 een nieuwe website. De organisatie wilde de functionaliteit van de nieuwe website promoten en het makkelijker maken om te communiceren met de beoogde lokale gemeenschap in de Napa Valley. De organisatie gebruikte AdWords Express-campagnes om de eigen missie ten uitvoer te brengen en de gestelde doelen te bereiken. Via deze campagnes wordt de nieuwe website gepromoot, worden vrijwilligers geworven en worden online donaties gestimuleerd.
De webontwikkelaar van de organisatie gebruikte de tools van AdWords Express voor het maken van advertenties om snel en gemakkelijk online advertenties te maken en deze te targeten op geografische locaties. We Care Animal Rescue optimaliseert de zoektermen die AdWords Express aanlevert om meer verkeer te genereren en gebruikt daarnaast het overzichtelijke accountdashboard om te bekijken op welke advertenties hun doelgroep goed reageert. Ze gebruiken deze essentiële informatie om hun advertenties aan te passen voor het beste resultaat.
Via de AdWords Express-app kan de organisatie snel en in realtime het succes van haar advertenties in de gaten houden. Bovendien maakt We Care Animal Rescue gebruik van Google Analytics om het aantal bezoekers van de website te meten en te bekijken welke AdWords Express-advertenties meer donateurs, vrijwilligers en nieuwe dierenbaasjes werven.
Sinds We Care Animal Rescue lid is geworden van het Google Ad Grants-programma, zijn de maandelijkse online adoptie-aanvragen gestegen met 125% ten opzichte van het voorgaande jaar. Susan Wren: "Het instellen van onze AdWords Express-campagnes was heel eenvoudig en het kostte maar een paar minuten om onze eerste advertenties te maken. AdWords Express is bijzonder gebruiksvriendelijk. Als we nieuwe advertenties maken, zien we al dezelfde dag resultaat." Hun AdWords Express-campagnes verhogen het aantal online donaties, werven nieuwe vrijwilligers, zorgen dat meer dieren worden geadopteerd en vergroten de zichtbaarheid van de organisatie binnen de gemeenschap.
"Sinds onze deelname aan het Ad Grants-programma is de interesse in onze online services gestegen met 350% en ontvangen we gemiddeld ongeveer tweeduizend unieke bezoekers per maand extra op onze website."Susan Wren, voorzitter van de Raad van Bestuur