$174,000
online opbrengst in één jaar
1,000
online verkooptransacties in 90 dagen
$50,000
online verkoop in 90 dagen
To Write Love On Her Arms is een non-profitorganisatie die zich inzet om hoop te geven en hulp te bieden aan mensen die worstelen met depressie, verslaving, zelfbeschadiging en suïcidale gedachten. TWLOHA is er om hun moed te geven, te informeren en te inspireren, en om te investeren in behandeling en herstel.
De organisatie gebruikt Google Ads om nieuwe supporters te vinden in de vorm van sponsoren en orders via e-commerce. Er is gebleken dat Google Ad Grants een uitstekend marketingkanaal is om mensen die zich kunnen vinden in deze missie, naar de website van de organisatie te leiden.
TWLOHA kreeg van Community Boost Consulting, een adviesbureau voor digitale marketing, het advies om zowel voor donaties als voor verkoop via e-commerce conversiewaarden bij te houden. Op die manier kan de organisatie de hele marketingtrechter en de sociale impact van Google Ads bijhouden. Aan de bovenkant van de trechter houdt TWLOHA donaties en paginaweergaven bij. In het midden van de trechter houdt de organisatie bij hoeveel mensen hun e-mailadres opgeven en hoe vaak bepaalde gebeurtenissen plaatsvinden, bijvoorbeeld hoe vaak gebruikers op een knop klikken om het registratieproces voor vrijwilligers te starten. Onder in de trechter worden bevestigde donaties, aankopen via e-commerce en registraties van vrijwilligers bijgehouden. De CEO van Community Boost Consulting, Cameron Ripley, legt uit: "Conversies bijhouden en Analytics zijn onmisbaar. Dankzij gegevens van Ad Grants en Google Analytics kan TWLOHA marketingresources inhoudelijk verbeteren en ze effectiever inzetten met een betere targeting. Conversies bijhouden is eigenlijk vrij makkelijk in te stellen, dus eigenlijk zouden alle non-profitorganisaties deze mogelijkheid moeten benutten."
Conversiegegevens en Analytics vormen een belangrijke basis voor optimalisatiestrategieën voor advertenties. Deze gegevens geven de organisatie inzicht in de demografie, de interesses en het gedrag van haar supporters. Community Boost Consulting gebruikt de gegevens om de teksten en targeting van hun advertenties te verfijnen, zodat de organisatie online meer van zulke gebruikers kan bereiken. Cameron Ripley: "We bestuderen de Google Analytics-rapporten van multi-channel trechters en trechterweergave. Vaak blijkt dat gebruikers eerst interactie hebben met een Google Ad Grants-advertentie van een non-profitorganisatie voordat ze naar de website van die organisatie gaan. Wat we vaak zien is dat gebruikers de website als bladwijzer toevoegen wanneer ze de missie van de non-profitorganisatie hebben bekeken. Na een paar dagen komen ze dan terug om geld te doneren, zich als vrijwilliger aan te melden of een andere zinvolle handeling te verrichten."
In één jaar tijd heeft Google Ad Grants gezorgd voor ruim $ 174.000 aan online opbrengst voor TWLOHA. In slechts drie maanden genereerde Google Ads duizend e-commercetransacties in de vorm van verkochte merchandise. Dat leverde meer dan $ 50.000 op, geld dat kon worden besteed aan de missie van de organisatie. Tot slot implementeerde Community Boost Consulting tijdens de Suicide Awareness Month optimalisatiestrategieën om het extra zoekverkeer van die periode op te vangen. Dit heeft gezorgd voor $ 10.500 aan verkoop in de webwinkel en circa $ 1000 aan donaties via directe en ondersteunde conversies. Door tijdens deze belangrijke maand extra verkeer naar de website te leiden, kreeg TWLOHA een grotere naamsbekendheid en toonde de organisatie zich geëngageerd in de maatschappelijke discussie. Daardoor kan TWLOHA ook op de lange termijn meer succes verwachten.
"Met behulp van Google Ad Grants konden we in een jaar meer dan $ 174.000 aan online opbrengst inzamelen. Dat heeft een enorme impact op de steun die we kunnen bieden aan mensen die aan depressie, verslaving, zelfbeschadiging of suïcidale gedachten lijden."Lindsay Kolsch, Co-Executive Director van To Write Love On Her Arms