10
nieuwe universiteiten bereikt
35K
websiteklikken
1.2K
aanmeldingen van nieuwe studenten
Travel to Impact opereert onder de vlag van AIESEC, 's werelds grootste door jongeren geleide organisatie, en streeft ernaar studenten zich te laten ontwikkelen tot verantwoordelijke en ondernemende leiders. Travel to Impact brengt studenten aan Zuid-Afrikaanse universiteiten in contact met non-profitorganisaties voor een zes tot acht weken durende stage en stuurt studenten naar het buitenland om leiderschap onder jongeren en een goed cultureel begrip aan te moedigen. Er reizen elk jaar tweehonderd studenten naar Brazilië, Mauritius, India en Turkije die een verschil maken in de gemeenschap die hen ontvangt.
Voordat Travel to Impact zich bij het Ad Grants-programma voegde, werd er vertrouwd op traditionele marketingkanalen waarvoor een fysieke aanwezigheid op de campus nodig was. Studenten hingen posters op en bemanden de informatiestand van Travel to Impact op de campus om de bekendheid te vergroten en medestudenten aan te sporen hun steentje bij te dragen via non-profitwerk over de hele wereld. Hoewel de inspanningen succesvol waren, was de organisatie erg beperkt tot specifieke universiteiten.
Travel to Impact zag dat er online kansen lagen en ontwikkelde een online strategie met het Google Ad Grants-programma als basis. Ze konden via Ad Grants de website promoten, het aantal online aanmeldingen bij nieuwe universiteiten verhogen en de impact van hun advertenties meten.
Via Google Ad Grants heeft Travel to Impact het marketingbereik kunnen uitbreiden naar nog eens tien universiteiten in Zuid-Afrika. De nieuwe online marketingstrategie heeft in acht maanden tijd geleid tot 35.000 klikken naar hun website, een conversiepercentage van 4,6% en 1200 nieuwe aanmeldingen van studenten. Ze hebben een sterke online aanwezigheid opgebouwd en helpen andere organisaties binnen AIESEC online te gaan en zich aan te melden voor Google Ad Grants.
"Dankzij Google Ad Grants hebben we studenten op universiteiten kunnen bereiken die we anders nooit hadden kunnen bereiken."Michael Hubbard, vicepresident Marketing en financiën, Travel to Impact