7x
donaties
+116%
conversies
De SPCA van Texas is de grootste dierenwelzijnsorganisatie in Noord-Texas en dient als resourcecentrum dat allerlei programma's en services biedt die mensen en dieren samenbrengen zodat ze elkaars leven kunnen verrijken.
In 2017 was er grote vraag naar dierenopvang en -zorg vanwege de evacuaties door orkaan Harvey. De SPCA van Texas bood noodhulpverlening in Noord-Texas om de kustgebieden langs de Golf van Mexico te ondersteunen. Ze wilden snel meer bekendheid genereren voor hun services, donaties stimuleren en nieuwe vrijwilligers werven.
De SPCA van Texas werd door fondsenwervings- en marketingbureau RKD Group geadviseerd om snel hun Ad Grants-account te optimaliseren zodat ze konden inspelen op de toegenomen zoekinteresse in dierenzorg, opvang, adopties en vrijwilligersactiviteiten met betrekking tot de orkaan. Optimalisatiestrategieën waren onder andere de advertentietekst updaten met branding, een specifieke campagne maken voor orkaan Harvey en sitelinks implementeren. Aan de hand van gegevens van 'Conversies bijhouden' kon de organisatie inzicht krijgen in de directe impact van hun Google-advertenties op de noodhulpverlening.
Het Ad Grants-account genereerde op een effectieve manier bekendheid en engagement om de toestroom aan dieren in de SPCA-opvang te ondersteunen tijdens de orkaan. De via Google Ads gegenereerde donaties stegen met 723% ten opzichte van dezelfde maand het jaar daarvoor. De geüpdatete advertentietekst in de campagne met branding leidde tot 2830% meer conversies en wist effectief in te spelen op de toename in merkverkeer dankzij de nieuwsverslaggeving van de noodhulpactiviteiten van de organisatie. Het totale aantal conversies voor alle campagnes steeg met 116%. De implementatie van optimalisatiestrategieën om het effect van Google-advertenties tijdens de ramp te maximaliseren, is essentieel gebleken voor de zorg van dieren in nood en om gebruikers die online zochten, in contact te brengen met de SPCA van Texas.
"In de dagen na orkaan Harvey lanceerde de SPCA van Texas snel een rampenplan om dieren te helpen die slachtoffer waren van de overstromingen. Het strategische gebruik van Google Ads heeft een essentiële rol gespeeld bij de fondsenwerving en om bekendheid te genereren voor onze activiteiten. Dankzij de hulp van de RKD Group ontvingen we donaties en konden we de huisdieren en mensen helpen die in Texas aankwamen nadat ze uit het kustgebied langs de Golf van Mexico waren geëvacueerd."Maura Davies, vice-president Marketing en communicatie, SPCA van Texas