SOS Children's Villages

SOS Children's Villages gebruikt Google Ads-tools om de impact van hun Ad Grants-account te maximaliseren.

Marketingdoelen

  • Het aantal donaties verhogen
  • Bekendheid van de missie van de organisatie vergroten
  • Een online aanwezigheid ontwikkelen

Maatstaf voor succes

100%+

maandelijkse websitebezoeken

40K

INR aan maandelijkse donaties

30%

meer websiteverkeer per jaar

In het kort

SOS Children's Villages

Locatie: New Delhi, India www.soschildrensvillages.in

Missie

SOS Children's Villages is een in 1964 opgerichte onafhankelijke, non-gouvernementele organisatie die zich inzet voor sociale ontwikkeling en die familiegerichte zorg biedt voor kinderen in India. Er wonen momenteel meer dan 6600 kinderen en jongeren in 32 SOS-kinderdorpen en 27 SOS-jeugdfaciliteiten in het land.

Marketingdoelen

SOS Children's Villages was voordat ze zich registreerden voor een Google Ad Grants-account geen digitaal vaardige organisatie. De organisatie maakt Google Ads-campagnes op basis van marketingdoelen. Ook worden verschillende Google Ads-tools ingezet en praktische tips van het Google Ad Grants-team opgevolgd om hun doelen te bereiken.

Procedure

SOS is afhankelijk van gratis Google Ads-tools om hun Ad Grants-account te beheren. Ze evalueren en implementeren de suggesties op het tabblad Mogelijkheden en raden deze tool aan andere Grantees aan die over beperkte middelen beschikken. Daarnaast voegt SOS regelmatig relevante zoekwoorden aan de campagnes toe en wordt er gebruikgemaakt van advertentieteksten waarin de belangrijkste boodschappen naar voren komen om hun doelgroep te bereiken en gekwalificeerd verkeer naar de SOS-website te leiden.

Impact van Google Ad Grants

Na de lancering van hun Ad Grants-account stegen de maandelijkse websitebezoeken van SOS van drieduizend naar achtduizend. De organisatie ontvangt daarnaast gemiddeld INR 40.000 aan donaties per maand via Ad Grants-advertenties. Door conversies bij te houden kan de organisatie de impact van de campagnes meten om meer inzicht te krijgen in de acties die gebruikers uitvoeren nadat ze op een advertentie hebben geklikt. Ook zien ze zo welke campagnes de meeste donaties genereren. Deze gegevens worden gebruikt om te zorgen dat het dagbudget wordt toegewezen aan de campagnes waarmee de doelen van de organisatie kunnen worden behaald. Tot slot kan SOS via sitelinks pagina's van de website promoten waarmee de betrokkenheid kan worden gestimuleerd, zoals de pagina 'Donate and help' (Doneer en help).

"Via Ad Grants kunnen organisaties die over beperkte middelen beschikken, hun doelen behalen en de juiste doelgroep bereiken."
Kanchan Sen, hoofd Individuele partnerschappen, fondsenontwikkeling en communicatie van SOS Children's Villages