18,2 miljoen
websiteklikken
100.000
aanmeldingen van nieuwe studenten
1500
gedownloade bronnen voor docenten
Science Buddies helpt leerlingen met verschillende achtergronden hun kennis op het gebied van wetenschap en technologie te ontwikkelen, zodat ze kunnen uitgroeien tot productieve, betrokken burgers in de 21e eeuw. De organisatie biedt miljoenen leerlingen, ouders en docenten in het basis- en middelbaar onderwijs de juiste middelen voor effectieve wetenschappelijke lessen. Science Buddies stelt unieke content beschikbaar die door de eigen wetenschappers van de organisatie is samengesteld. Deze middelen zijn niet via andere kanalen verkrijgbaar en zijn gepersonaliseerd voor de afzonderlijke leertrajecten van leerlingen en zeer toepasbaar in de praktijk. Door vrije toegang en gratis online content aan te bieden, streeft Science Buddies ernaar alle kinderen te voorzien van toegang tot wetenschappelijke lesprogramma's, ongeacht geslacht, etniciteit of sociaaleconomische achtergrond.
In tegenstelling tot non-profitorganisaties met kantoren werkt Science Buddies volledig online. Het primaire doel van de organisatie is verkeer naar de website leiden om kinderen zo door te verwijzen naar de duizenden pagina's aan gratis wetenschappelijke content. Meer dan 25% van de gebruikers bezoekt de website via een mobiel apparaat. Science Buddies heeft daarom onlangs een voor mobiele apparaten geschikte website ontwikkeld om de leerlingen, docenten en ouders ook onderweg te kunnen bereiken. De organisatie wil de marketingwerkzaamheden voor het populaire Science Kit-programma uitbreiden om zo meer financiering te genereren.
Science Buddies begon als een van de eerste organisaties met het Google Ad Grants-programma en doet al sinds de start van het programma in 2003 mee. De organisatie is later Grantspro-ontvanger geworden. In 2004 werden er 171.000 unieke bezoeken aan Science Buddies gegenereerd via Ad Grants. In 2005 was dit aantal gestegen tot 773.000 unieke bezoeken. Het websiteverkeer werd in 2006 verdubbeld dankzij Google Ad Grants. President en oprichter Kenneth Hess zegt hierover: "Ad Grants heeft ons echt op de kaart gezet!" Alleen al in de afgelopen twaalf maanden hebben ongeveer 1500 docenten zich geregistreerd om middelen te downloaden voor het beheer van wetenschapsprojecten. Daarnaast hebben ongeveer 100.000 leerlingen zich aangemeld voor de Topic Selection Wizard, waarmee ze snel een wetenschappelijk project kunnen vinden dat aansluit bij hun interesses. Science Buddies blijft zich verder ontwikkelen om nieuwe middelen te bieden, zoals een opslagplaats van STEM-carrière-informatie, leuke wetenschappelijke activiteiten en realtime nieuwsfeeds over wetenschap. Ook wil de organisatie Google Ads-campagnes ontwikkelen om deze lanceringen te promoten en nog meer wetenschappers in de dop aan te moedigen.
"Google Ad Grants heeft ons echt op de kaart gezet!"Kenneth Hess, oprichter en president, Science Buddies