Mutirão no Bem

AdWords Express zorgt ervoor dat er online meer wordt gedoneerd en meer mensen zich als vrijwilliger aanmelden. Hierdoor kan Mutirão no Bem meer gezinnen helpen in São Paulo (Brazilië).

Marketingdoelen

  • Bekendheid van oogaandoeningen vergroten
  • Verkeer naar website leiden
  • Het aantal donaties verhogen

Maatstaf voor succes

1,000,000

vertoningen in vijf maanden

15,000

advertentieklikken in vijf maanden

40%

meer online aanmeldingen van vrijwilligers

In het kort

Mutirão no Bem

Locatie: São Paulo, Brazilië www.mutiraonobem.org.br

Missie

Mutirão no Bem steunt gezinnen in sociaal kwetsbare gemeenschappen en richt zich op de persoonlijke ontwikkeling van jongeren. De organisatie gelooft in het principe 'heb uw naaste lief gelijk uzelf' en wil het concept van liefdevol geven en nemen uitdragen.

Marketingdoelen

Mutirão no Bem wilde graag meer mensen laten kennismaken met hun organisatie en doel. Ad Grants was een uitstekende manier om hun missie gratis online te delen om de naamsbekendheid van Mutirão no Bem te vergroten en daarmee online donaties en aanmeldingen van vrijwilligers te stimuleren.

Procedure

Luciano Bresciani, voorzitter van Mutirão no Bem, verdeelt zijn tijd tussen het beheer van AdWords Express en andere managementtaken zonder winstoogmerk. Omdat het AdWords Express-platform eenvoudig is, veel automatisch doet en vrij weinig tijd kost, kan Luciano snel advertenties maken en beheren in zijn campagnes en op het dashboard bijhouden hoe goed deze presteren. De functie voor advertentieplanning zorgt er bovendien voor dat de kinderrechtenadvertenties van de organisatie worden weergegeven op die onvoorspelbare momenten dat mensen hulp het hardst nodig hebben. AdWords Express is een waardevolle marketingoplossing voor de drukke voorzitter van de organisatie.

Impact van Google Ad Grants

Sinds Mutirão no Bem met AdWords Express-campagnes is gestart, is het gelukt om meer mensen bewust te maken van de organisatie: de advertenties zijn in vijf maanden tijd ruim een miljoen keer bekeken en hebben 15.000 klikken naar de website opgeleverd. In een één maand leidden de campagnes bovendien tot een toegenomen bereidheid om online te doneren. Online donaties waren goed voor 39% van het totale bedrag dat die maand via fondsenwerving was binnengekomen. Tot slot is dankzij de toegenomen naamsbekendheid het aantal mensen dat geïnteresseerd is om als vrijwilliger te werken bij Mutirão no Bem, met 40% gestegen.

"Dankzij Ad Grants wordt onze website vaker bekeken. Met de tools konden we de gewenste doelgroep targeten, in het bijzonder de geografische regio's waar we vrijwilligers hopen te vinden. AdWords Express en Ad Grants zorgen ervoor dat mensen die vrijwilliger willen worden of geld willen doneren, Mutirão no Bem tegenkomen in de zoekresultaten."
Luciano Bresciani, voorzitter