$17,000
donaties in 90 dagen
1500
aanmeldingen voor nieuwsbrieven in 90 dagen
Moms in Prayer International is een religieuze organisatie die kinderen en scholen over de hele wereld wil helpen door met zo veel mogelijk moeders samen te bidden.
Deze organisatie benut het grote bereik van Google Ad Grants om bekender te worden, interesse te wekken in de aangeboden programma's, geld in te zamelen en mensen te stimuleren zich aan te melden voor nieuwsbrieven. Het uiteindelijke doel van de marketing is moeders bijeen te brengen om samen de gemeenschap te helpen.
Het Ad Grants-account van Moms in Prayer wordt beheerd door Community Boost Consulting, een adviesbureau voor digitale marketing. Er wordt bijgehouden hoeveel conversies via Google Ads er zijn voor donaties, e-mailabonnementen en aanmeldingen voor gebedskringen. Het inzicht dat de gegevens van Analytics heeft opgeleverd, heeft ook bijgedragen aan nieuwe acquisitietrechters voor donateurs. Cameron Ripley, de CEO van Community Boost Consulting, legt uit: "Hoewel we hopen dat mensen meteen bij hun eerste bezoek aan de website al geld doneren, weten we dankzij Analytics-gegevens dat er ook nog andere mogelijkheden zijn om moeders over te halen supporter te worden."
Bieden op basis van de maximalisatie van het aantal conversies is essentieel geweest om diverse advertentiecampagnedoelen te bereiken, waaronder donaties, verkoop via e-commerce en aanmeldingen voor nieuwsbrieven. Cameron: "Toen we het aantal conversies gingen maximaliseren, zagen we voor elke Google Ads-campagne een toename in het conversiepercentage en de CTR, doordat het systeem de advertenties op een effectievere manier weergaf. Door het aantal conversies te maximaliseren, worden biedingen automatisch verhoogd wanneer de kans op conversie groter is bij een populairder zoekwoord."
In 90 dagen tijd heeft Google Ad Grants gezorgd voor $ 17.000 aan online donaties, 1500 e-mailabonnementen en 123 aanmeldingen voor gebedsgroepen van Moms in Prayer International. In deze periode was er zelfs een zoekopdracht die resulteerde in een donatie van maar liefst $ 2000. Daarnaast heeft Google Ads gezorgd voor 60.000 websitebezoeken, waardoor de organisatie meer bekendheid heeft gekregen.
"We zijn enorm dankbaar voor de impact van Google Ad Grants op onze geloofsgemeenschap. Eind 2017 bereikten we met de hulp van Community Boost $ 15.000 aan online opbrengst via Google Ad Grants, plus 1464 nieuwe e-mailabonnees en $ 3575 aan jaarlijkse giften."Estha Trouw, Director of Strategic Partnerships, Moms In Prayer International