Make a Difference

Make a Difference gebruikt Google Ad Grants om strategisch op internationale schaal inzamelingswerkzaamheden te ontwikkelen.

Marketingdoelen

  • Een vrijwilligersnetwerk ontwikkelen
  • Het aantal gelddonaties verhogen
  • Bekendheid van seizoensevenementen vergroten

Maatstaf voor succes

700.000

vertoningen per maand

30.000

geregistreerde vrijwilligers

30%

siteverkeer van Ad Grants

In het kort

Make a Difference

Locatie: Bangalore, India www.makeadiff.in

Missie

Make a Difference (MAD) is in 2006 opgericht en is werkzaam in 23 Indiase steden. De organisatie werkt vanuit Bangalore (India) en moedigt kinderen in weeshuizen en opvanghuizen aan om hun eigen kracht te ontdekken en hun volledige potentieel te bereiken. MAD biedt deze kinderen creatieve leerruimten en zet zich in om de kwaliteit van het onderwijs en de carrièremogelijkheden te verbeteren.

Marketingdoelen

Gloria, algemeen directeur van MAD, zegt hierover het volgende: "Google Ad Grants is een echte must voor alle non-profitorganisaties, vooral Indiase non-profits die nog maar pas online zijn gegaan." MAD gebruikt het Google Ad Grants-account om enthousiaste vrijwilligers te rekruteren die een jaar lang voor de organisatie willen werken om de bekendheid te vergroten, het aantal online donaties te verhogen en locaties voor internationale uitbreiding te vinden en te prioriteren.

Impact van Google Ad Grants

Google Ad Grants biedt een gratis middel waarmee niet alleen de bestaande werkzaamheden van MAD in 23 Indiase steden maar ook de rest van India en de wereld worden getarget. In de Google Ads-gegevens is te zien welke steden en landen de grootste interesse in MAD hebben. De organisatie gebruikt deze gegevens om erachter te komen waar ze moeten uitbreiden. Daarnaast kunnen ze dankzij Ad Grants een netwerk opzetten van vrijwilligers die ze via traditionele marketingmethoden niet zouden kunnen bereiken. Ongeveer 20% van het totale aantal vrijwilligers van de organisatie is gevonden via Google Ads en ongeveer 30% van het websiteverkeer komt van Ad Grants-campagnes.

"Ad Grants is een effectief kanaal voor internationale donaties. Ook kunnen we hierdoor tijdig zien in welke landen MAD de inzamelingswerkzaamheden kan uitbreiden, op basis van de donaties en interesse die we genereren."
Gloria Benny, algemeen directeur, MAD