105%
stijging in online verkeer
25%
stijging in Google-verwijzingen
Kiwis for kiwi™ steunt lokale organisaties en gemeenschappen die kiwivogels en hun natuurlijke habitat willen beschermen. De organisatie biedt financiering, training en middelen voor projecten die op de instandhouding van kiwi's zijn gericht en brengt elk project in contact met vrijwilligers. Samen zetten ze zich in om het bewustzijn te vergroten, het publiek te informeren en een passie onder alle Nieuw-Zeelanders aan te wakkeren om mee te doen en Kiwis for kiwi™ te worden.
In de afgelopen twee jaar heeft Kiwis for kiwi™ een trouwe, maar kleine groep volgers weten op te bouwen. Het websiteverkeer stagneerde en de organisatie groeide niet verder. Kiwis for kiwi™ stapte over op Google Ad Grants om een sterke online aanwezigheid te ontwikkelen en een grotere doelgroep te bereiken. Ze waren op zoek naar een manier om het verkeer naar hun website te verhogen om het publiek te informeren, mensen in contact te brengen met partnerorganisaties en donaties te stimuleren.
Kiwis for kiwi™ werkte samen met een reclamebureau om erachter te komen hoe ze via de Google Ads-interface campagnes en zoekwoorden konden ontwikkelen die aansluiten op hun marketingdoelen. Het account werd in drie verschillende campagnes opgedeeld: 'Education' (Educatie), 'Brand Awareness' (Merkbekendheid) en 'Ways to Get Involved' (Manieren om mee te doen). De Zoekwoordplanner werd ingezet om zoekwoorden te genereren die relevant zijn voor elke categorie. Toen er een algemene lijst was ontwikkeld, werkten ze samen met het bureau om de termen te verfijnen zodat deze beter passen bij wat de organisatie te bieden heeft, om zo het websiteverkeer in goede banen te leiden.
Binnen de eerste maand van adverteren met Google Ad Grants genereerde Kiwis for kiwi™ 105% meer verkeer voor hun nationale inzamelingscampagne en werd de website bezocht door een recordaantal bezoekers (12.000). In de zeven maanden die daarop volgden, bleef het bronverkeer van Google Ads met 25% toenemen. Dit verkeer vertegenwoordigt nu 80% van de totale sitebezoeken. De organisatie houdt de campagnes actief in de gaten en is erg blij met deze successen en groei. Kiwis for kiwi™ is nu bijna een jaar werkzaam als Grantee en is van plan conversietracking in Google Analytics te implementeren voor een beter inzicht in het aantal donaties dat via Google Ads binnenkomt.
"Vanwege een beperkt budget voor marketing en advertenties kunnen we vaak niet meer doen dan onze boodschap overbrengen aan mensen die al zijn overtuigd. Ad Grants biedt Kiwis for kiwi™ een nieuw kanaal en nieuwe mogelijkheden om een nieuwe doelgroep te bereiken."Michelle Impey, algemeen directeur, Kiwis for kiwi™