Habitat For Humanity

Habitat Wake vergroot de impact door te investeren in betaalde Google-advertenties, waarbij gebruik wordt gemaakt van display-campagnes voor remarketing voor een beter behoud van donateurs.

Marketingdoelen

  • Donaties in natura stimuleren
  • Gelddonaties stimuleren
  • Telefoongesprekken stimuleren

Successtatistieken

585+

telefoongesprekken via Ad Grants in één jaar

900

donatieconversies via Ad Grants in één jaar

$284,000+

aan donaties in natura in één jaar

In het kort

Habitat For Humanity

Locatie: Verenigde Staten www.habitatwake.org

Missie

Habitat for Humanity brengt mensen samen om woningen te bouwen, gemeenschappen op te zetten en iedereen weer hoop te geven. Habitat Wake werkt sinds 1985 samen met huizenkopers, donateurs en vrijwilligers. Samen hebben ze al meer dan 750 veilige, betaalbare en energiezuinige woningen gebouwd in alle delen van Wake en Johnston (North Carolina). De filosofie 'a hand up, not a handout' (een liefdevolle daad, geen liefdadigheid) staat voor de organisatie voorop en er wordt gebruikgemaakt van bestaande middelen in de gemeenschap op financieel, fysiek, natuurlijk, menselijk, sociaal en spiritueel vlak.

Marketingdoelen

Habitat Wake zet zowel het Ad Grants-account als het betaalde Google Ads-account in om meer mensen te vinden die elke maand ophaalacties voor donaties in natura organiseren. Gedoneerde huishoudartikelen worden verkocht via de Habitat ReStore. De opbrengsten van deze verkoop worden gebruikt om het programma te ondersteunen en om de gemeenschap een plek te geven waar ze betaalbare huishoudartikelen en meubels kunnen kopen.

De benadering

De organisatie heeft de hulp ingeschakeld van Nonprofit Megaphone, een bureau met voor Ad Grants gecertificeerde professionals, om het Ad Grants- en Google Ads-account van de organisatie te beheren. De organisatie heeft besloten om te investeren in een betaald account om het bereik te vergroten, display-advertenties te gebruiken en remarketingcampagnes te lanceren. Volgens Olivia Bowler, communicatiedirecteur bij Habitat for Humanity in Wake County, wordt de online advertentiewereld steeds competitiever en helpt het betaalde account de organisatie om het bereik op te schalen via geavanceerde marketingfuncties en -netwerken, terwijl de aanvullende donaties toenemen. Ze vult aan: "We zijn ontzettend blij met de controle die Google Ads ons geeft over onze advertentieboodschappen, targeting en tracking." Grant Hensel, CEO van Nonprofit Megaphone, vertelt dat het bureau graag met Habitat Wake samenwerkt en zowel betaalde Google Ads-campagnes als Ad Grants inzet om de missie van de organisatie te stimuleren. "Beide platforms zijn op zichzelf al erg krachtig, maar de combinatie van de twee zorgt voor nog betere resultaten in de wereld van online marketing. We willen onze klanten natuurlijk alle mogelijke voordelen bieden.”

Impact van Google Ads

De kracht van meerdere Google-tools

Zowel Google Ad Grants als betaalde Google-advertenties hebben Habitat Wake geholpen om meer mensen met interesse in hun werk te bereiken en meer donaties te genereren, met name donaties in natura die ze weer kunnen verkopen. Habitat Wake gebruikt Google Analytics en Google Tag Manager om conversies via beide accounts bij te houden, waardoor de gegevens meteen beschikbaar zijn in de Google Ads-interface.

Stijging van het aantal aanvullende donaties en telefoongesprekken

Ze houden de 'succespagina' bij nadat donaties voor de Habitat ReStore zijn ingepland om te worden opgehaald. Op die manier kan de organisatie aanvullende donaties rechtstreeks toeschrijven aan de advertenties. De organisatie kent een geldwaarde toe aan de donaties. Door een waarde aan de conversies toe te wijzen, kan de organisatie de totale waarde van de advertenties voor verschillende conversies bekijken en is er een duidelijk overzicht van het rendement op de investering. Een formulier voor afhaalverzoeken heeft de organisatie gemiddeld $ 227 aan conversiewaarde opgeleverd. Na zes maanden bedroeg de totale conversiewaarde meer dan $ 153.000.

Binnen 30 dagen werden er met Ad Grants meer dan 75 donaties opgehaald, met een waarde van vele duizenden dollars voor de organisatie. De organisatie heeft in de aanloop naar de opening van een nieuwe winkel Ad Grants gebruikt om het aantal donaties te stimuleren. Hierbij merkten ze een stijging in het websiteverkeer en het aantal donaties op die ze anders niet hadden kunnen realiseren. Daarnaast zijn er oproepextensies toegevoegd aan de Ad Grants-advertenties zodat de organisatie telefoonnummers bij advertenties kan zetten. Dit leidde in een jaar al tot meer dan 585 telefoongesprekken.

Uitbreiding naar display-advertenties voor remarketing om de impact te vergroten

Tot slot vertrouwt Habitat Wake op het betaalde Google Ads-account om display-campagnes voor remarketing te lanceren. Daarmee worden websitebezoekers aangemoedigd om opnieuw een donatie te doen of om mensen die het merk voor het eerst tegenkomen warm te maken om voor het eerst te doneren. Dankzij remarketing kan de organisatie ervoor zorgen dat de doelgroep de organisatie niet vergeet en zo de impact van de advertenties versterken.

"Dankzij ons betaalde Google Ads-account kunnen we ons bereik uitbreiden en functies zoals remarketing inzetten, terwijl we het aantal aanvullende donaties vergroten.”
Olivia Bowler, communicatiedirecteur bij Habitat for Humanity in Wake County