GlobalGiving

GlobalGiving gebruikt statistieken voor conversietracking om gekwalificeerd verkeer te stimuleren en neemt deel aan het Grantspro-programma.

Marketingdoelen

  • Bezoeken aan de projectpagina van de website verhogen
  • De impact van de organisatie uitbreiden naar nieuwe landen
  • Online donaties stimuleren

Maatstaf voor succes

4000+

conversies

390.000+

websiteklikken

5000

donaties

In het kort

GlobalGiving

Locatie: Verenigde Staten www.globalgiving.org

Missie

GlobalGiving is een organisatie die sociale ondernemers en non-profitorganisaties van over de hele wereld de kans geeft geld in te zamelen om hun gemeenschappen te verbeteren. Potentiële donateurs kunnen via GlobalGiving.org projecten zoeken op regio of onderwerp. De gekozen liefdadigheidsinstelling stuurt regelmatig updates over hoe de donatie wordt ingezet. GlobalGiving is een marktplaats voor een positieve impact: mensen doneren hun tijd en geld aan goede doelen die de wereld een beetje beter maken.

Marketingdoelen

GlobalGiving weet dat mensen doorgaans alleen doneren aan een goed doel nadat ze er voldoende over zijn geïnformeerd. Daarom gebruikt GlobalGiving de website om mensen te informeren over verschillende kwesties en vervolgens de donateurs in contact te brengen met de meer dan 10.000 gekwalificeerde projecten over de hele wereld. Na verschillende traditionele marketingmethoden te hebben geprobeerd, stapte GlobalGiving in 2008 over naar Google Ad Grants om meer websiteverkeer te genereren en uiteindelijk de donaties voor verschillende projecten te verhogen. De organisatie heeft meer dan zes jaar lang online marketingstrategieën getest in het Ad Grants-account om deze doelen te bereiken.

Procedure

Chief Product Officer Kevin Conroy vergelijkt de Google Ads-prestatiegegevens in de loop der tijd met trends binnen de branche en onder consumenten om op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden. Daarnaast kan er via conversietrackingstatistieken en klikvolumetrends worden gezien welke campagnes en projecten het populairst zijn, zodat Kevin de marketingdoelen en -strategieën voor GlobalGiving beter kan inschatten. Met Google Ad Grants kan de organisatie de juiste persoon op het juiste tijdstip bereiken met de juiste call-to-action, zodat mensen geïnformeerd blijven en uiteindelijk een donatie doen.

Impact van Google Ad Grants

GlobalGiving heeft conversietracking geïnstalleerd om het aantal donaties en nieuwsbriefaanmeldingen bij te houden die via de Ad Grants-campagnes worden gegenereerd. De organisatie heeft statistieken voor conversietracking gehanteerd om de campagnes te optimaliseren en het maandbudget van $ 10.000 volledig te besteden. Hierdoor kwam de organisatie in aanmerking voor het Grantspro-programma, waardoor er een groter budget van $ 40.000 per maand is toegewezen en er een nog grotere impact door het gebruik van het Ad Grants-account is gerealiseerd. Door alleen al het grotere budget zijn het verkeer en de Google Ads-uitgaven van GlobalGiving verdubbeld. Op dit moment is het websiteverkeer met 400% toegenomen ten opzichte van het verkeer in 2008, het jaar dat de organisatie met Ad Grants is gestart. Er worden nu nog steeds nieuwe strategieën getest om het grotere budget effectief te besteden.

"Dankzij Google Ad Grants heeft onze site meer dan 350.000 bezoekers getrokken, wat $ 440.000 extra heeft opgeleverd op basis van meer dan 5000 donaties."
Kevin Conroy, Chief Product Officer, GlobalGiving