Fuse School

Fuse School gebruikt Google Analytics-gegevens om hun AdWords Express-campagnes te optimaliseren en hun online marketingdoelen te behalen.

Marketingdoelen

  • Websiteverkeer genereren
  • Merkbekendheid vergroten
  • Betrokkenheid bij online content vergroten

Maatstaf voor succes

73%

van het websiteverkeer komt van AdWords Express

76%

van de bezoekers vanuit AWX zijn nieuwe gebruikers

3

pagina's worden er gemiddeld bekeken door deze bezoekers

In het kort

Fuse School

Locatie: Londen, Verenigd Koninkrijk www.fuseschool.org

Missie

De missie van Fuse School is gratis onderwijs bieden voor iedereen via online lessen in natuurwetenschappen, informatica, economie, wiskunde en Engels.

Marketingdoelen

De marketingdoelen van Fuse School zijn meer merkbekendheid genereren en het aantal weergaven van hun educatieve online content verhogen. Ze gebruiken AdWords Express voor Ad Grants om gebruikers te targeten die onderwijsmateriaal zoeken en om relevant verkeer naar hun website te halen. Hun doelgroepen zijn leerlingen tussen de twaalf en zestien jaar, en docenten en ouders die educatieve content zoeken.

Procedure

Lucy Billings, manager bij Fuse School, gebruikte gegevens uit het AdWords Express-dashboard en Google Analytics-rapporten om de online marketing van Fuse School aan te passen. Ze raadpleegde hierbij doorlopend het online Helpcentrum en ontdekte zo wat de mogelijkheden waren. Uit Analytics-gegevens bleek dat bezoekers die via AdWords Express-advertenties op de site terechtkwamen, gemiddeld ruim één pagina meer bekeken dan andere bezoekers. Terugkerende bezoekers bekeken gemiddeld zes pagina's.

Impact van Google Ad Grants

Dit was grotendeels te danken aan het inzicht dat ze uit Google Analytics verkregen over het aantal bezoekers dat afkomstig is van AdWords Express-advertenties en het bijgehouden gedrag zodra bezoekers op de website terechtkwamen. Toen hun campagnes in 2016 werden uitgevoerd, was AdWords Express voor Ad Grants de grootste bron van verkeer naar hun site en genereerde dit 73% van de bezoekers op de site. Naast een verhoging van het aantal sitebezoeken was het effect van AdWords Express ook terug te zien in de betrokkenheidspercentages van bezoekers. De meerderheid van de AdWords Express-bezoekers bestond uit nieuwe gebruikers, maar degenen die terugkwamen naar Fuse School om meer content te bekijken, bekeken gemiddeld zes pagina's. Ze keken naar de tutorials en bekeken meer informatie over wat de school te bieden heeft.

"Onze organisatie gebruikte Google Analytics en de online ondersteuning om onze doelen beter in de gaten te leren houden en meer uit AdWords Express te halen. Nu we meten hoe lang mensen op de site blijven, weten we dat ze zich inderdaad meer betrokken voelen door onze nieuwe content."
Lucy Billings, manager bij Fuse School