The Fred Hollows Foundation

The Fred Hollows Foundation gebruikt Ad Grants en betaalde Google Ads-advertenties om de impact van online campagnes te vergroten.

Marketingdoelen

  • Bekendheid van oogaandoeningen vergroten
  • Verkeer naar website leiden
  • Het aantal donaties verhogen

Maatstaf voor succes

87.000

websiteklikken

2000+

conversies

In het kort

The Fred Hollows Foundation

Locatie: Australië www.hollows.org.au

Missie

The Fred Hollows Foundation is een Australische organisatie die zich inzet om blindheid die kan worden voorkomen een halt toe te roepen en de gezondheid van de inheemse bevolking te verbeteren. Meer dan 200 miljoen mensen op de wereld zijn blind of visueel gehandicapt. Vaak kan dit via een eenvoudige ingreep worden genezen, maar veel van deze mensen beschikken niet over de juiste middelen om kwaliteitshulp te krijgen. De stichting richt zich op het aanbieden van uitgebreide behandelingen voor de verschillende aandoeningen die de oorzaak zijn van deze problemen en op de verbetering van de levenskwaliteit van miljoenen mensen.

Marketingdoelen

The Fred Hollows Foundation heeft als doel de algemene bekendheid van oogkwalen en -gezondheid te vergroten. De organisatie gebruikt een Ad Grants- en betaald Google Ads-account om voor meer bekendheid te zorgen, meer verkeer naar de website en liefdadigsheidsevenementen te leiden, en het aantal online donaties te verhogen.

Procedure

The Fred Hollows Foundation heeft de impact van zijn online marketingwerkzaamheden gemaximaliseerd door het Ad Grants-account aan te vullen met een afzonderlijk betaald Google Ads-account. Het digitale marketingbureau van de organisatie, Loves Data, gebruikt de CPC van $ 2 van het Ad Grants-account om minder concurrerende zoekwoorden te targeten en biedt via het betaalde Google Ads-account op algemene zoekwoorden die veel verkeer genereren. Met het betaalde Google Ads-account kan The Fred Hollows Foundation ook de vruchten plukken van functies die niet beschikbaar zijn voor Grantees, zoals remarketing en het Google Display Netwerk. Door gebruik te maken van remarketing, kan de organisatie op belangrijke punten in toekomstige marketingcampagnes gebruikers bereiken die de website al eerder hebben bezocht. The Fred Hollows Foundation updatet tevens de content op de website aan de hand van zoekwoorden met een hoog volume in beide Google Ads-accounts om zo altijd relevant te blijven.

Impact van Google Ad Grants

In het boekjaar 2013 heeft het Google Ad Grants-account voor bijna 15% van de online donaties van de organisatie gezorgd en heeft The Fred Hollows Foundation de middelen kunnen ontvangen die nodig zijn om meer dan 4,5 miljoen oogoperaties, -ingrepen en -behandelingen uit te voeren. Via het Ad Grants-account zijn er in twaalf maanden meer dan 87.000 klikken en 2000 conversies gerealiseerd en beschikt de organisatie over een platform om de effectiviteit van verschillende campagnestructuren en advertentieteksten te testen. The Fred Hollows Foundation past de kennis die wordt verzameld via het Ad Grants-account toe op het betaalde Google Ads-account. Mede dankzij deze strategie heeft de organisatie in 2013 de Australian Charity of the Year-award in de wacht gesleept.

"Door actief accountbeheer en het gebruik van de Ad Grants- en betaalde Google Ads-platforms hebben we een vijf keer grotere impact kunnen realiseren dan via één Ad Grants-account mogelijk is."
Aisling Wallace, hoofd Digitale accounts, Loves Data