Federation of Canadian Artists

Ad Grants helpt de Federation of Canadian Artists mensen met belangstelling voor kunst via AdWords Express in contact te brengen met uiteenlopende cursussen en tentoonstellingen.

Marketingdoelen

  • Verkeer naar website leiden
  • Het aantal online registraties vergroten
  • Donaties genereren

Maatstaf voor succes

70,000

klikken naar de website

23%

stijging in online activiteit

7%

meer online lidmaatschappen

In het kort

Federation of Canadian Artists

Locatie: Vancouver, Canada www.artists.ca

Missie

De Federation of Canadian Artists (FCA) werd opgericht in 1941. De organisatie richt zich op vergroting van de kennis van en waardering voor kunst en cultuur onder alle Canadezen. Daartoe verzorgt zij onderwijs, tentoonstellingen en voorlichting over beeldende kunt, en ondersteuning en promotie van aanstormende en professionele kunstenaars onder de leden.

Marketingdoelen

De FCA concentreert zich op vergroting van de bekendheid door haar community verder te ontwikkelen, de betrokkenheid van de Canadese bevolking te stimuleren via cursussen en tentoonstellingen, en meer donaties te genereren. Ad Grants heeft de organisatie geholpen deze doelen te bereiken door voor meer websiteverkeer te zorgen, activiteiten te promoten en meer donaties te genereren via online aanmeldingen.

Procedure

atrick Meyer, Executive Director van de FCA, wilde een effectieve configuratie van zijn AdWords Express-account voor Ad Grants om de marketingdoelstellingen van de FCA te kunnen realiseren. Met AdWords Express kon hij uit een groot aantal categorieën kiezen. Hij selecteerde categorieën die aansluiten op zijn organisatie. Het systeem genereerde vervolgens automatisch een lijst met gerelateerde zoektermen waarmee de advertenties van de FCA konden worden geactiveerd. Daarnaast heeft Patrick een effectieve AdWords Express-strategie voor locatietargeting geïmplementeerd. Hiermee kon hij advertenties weergeven voor tentoonstellingen op internationale schaal en voor kunstgerelateerde cursussen op lokaal niveau (binnen een straal die mensen bereid zouden zijn af te leggen). Patrick wist zijn campagnes verder af te stemmen door het AdWords Express-dashboard goed in de gaten te houden. Via dit dashboard kon hij zien welke zoekwoorden aan zijn advertenties waren gekoppeld. Hij wist zo zoektermen te identificeren die wellicht niet-relevant verkeer naar zijn advertenties stuurden en heeft deze termen verwijderd.

Impact van Google Ad Grants

Dankzij AdWords Express kon de FCA haar doelgroep op eenvoudige wijze bereiken en zijn er nieuwe bezoekers naar de website en de exposities geleid. In 2015 zijn er via de AdWords Express-advertenties 70.000 klikken gegenereerd. De online registraties voor activiteiten namen in dat jaar toe met 23% en de donateursregistraties met 7%. Met de flexibele functionaliteit van AdWords Express kon Patrick zijn boodschap op maat aanpassen en targeten, maar beschikte hij ook over voldoende automatisering om het doorlopende beheer van het account te kunnen handhaven. De FCA blijft AdWords Express gebruiken om de marketingdoelen te behalen en de missie van de organisatie verder te ontwikkelen.

"AdWords Express heeft bewezen een van de eenvoudigste en efficiëntste manieren te zijn om verder te gaan dan onze huidige leden en klanten."
Patrick Meyer, algemeen directeur, Federation of Canadian Artists