65%
mensen die advies willen
71%
meer siteverkeer
15%
online donaties en vrijwilligersaanmeldingen
The Elder Wisdom Circle (EWC) is een online programma dat meerdere generaties beslaat. Dit programma koppelt oudere vrijwilligers vanaf zestig jaar aan jongere generaties die nuttig advies zoeken. Het doel van de EWC is jongeren zinvolle hulp bieden terwijl het perspectief van deze jongeren op de oudere generaties wordt verbeterd. De doelstelling voor de senioren is een organisatie ontwikkelen waarin ze zich nuttig en gewaardeerd voelen.
Een van de hoofddoelen van de EWC is jongeren vinden die op zoek zijn naar wijze woorden van een grootouderfiguur. Daarnaast wil de EWC potentiële supporters bereiken die al dan niet op de hoogte zijn van het unieke model van de organisatie, in de hoop dat deze mensen donateur of vrijwilliger worden. Oprichter en president Doug Meckelson wist dat de jongerendoelgroep voornamelijk online te vinden is. Daarom ging hij al snel aan de slag met het Google Ad Grants-programma. De standaardsubsidie van $ 10.000 per maand was er tijdens de zeer succesvolle campagne al snel doorheen. Door de goede accountprestaties, effectieve strategie en positieve invloed op de gemeenschap werd de EWC toegelaten tot het Grantspro-programma en werd de subsidie verhoogd naar $ 40.000 per maand. Doordat hij Analytics gebruikte, zag Doug dat een toenemend aantal sitebezoekers een mobiel apparaat gebruikt. 17% om precies te zijn, wat een stijging betekende ten opzichte van de 8% van het jaar daarvoor. In november 2013 werd er een website ontwikkeld die geschikt is voor mobiele apparaten om in te spelen op de trend onder hun steeds mobielere doelgroep.
Als Grantspro-ontvanger gebruikt Doug Analytics en conversietracking om trends bij te houden en gefundeerde beslissingen te nemen. Hij heeft gemerkt dat het merendeel van het verkeer dat naar de EWC-website wordt geleid, kan worden toegeschreven aan de Google Ads-campagnes. In het afgelopen jaar is 71% van alle bezoekers en 65% van de mensen die advies zoeken via Google Ads doorverwezen. Dankzij Grantspro heeft de EWC 240% meer supporters kunnen bereiken in het afgelopen jaar vergeleken met de verwijzingen die via de standaardsubsidie zijn gegenereerd. Hiermee heeft de EWC nog eens 8000 mensen die advies zoeken, kunnen helpen en voor nog eens 12.000 uur aan vrijwilligerswerk voor de senioren kunnen zorgen. Daarnaast is 15% van de donaties en 15% van de vrijwilligersaanmeldingen voortgekomen uit gebruikers die de EWC via Google Ads hebben ontdekt. De EWC kon zich eerder alleen op Noord-Amerika richten, maar door het grotere Grantspro-budget kan Doug nu ook mensen van dienst zijn die advies zoeken in andere landen. Hij gebruikt Analytics om de beste verkeersbronnen en zoekwoorden te identificeren en optimaliseert de campagnes regelmatig aan de hand van die gegevens om te zorgen dat het grotere budget zo effectief mogelijk wordt besteed.
"Zonder onze Google Ads-campagnes zou de Elder Wisdom Circle waarschijnlijk al gauw ophouden te bestaan. Er is geen haalbaar advertentie-alternatief voor onze non-profitorganisatie dat ons dezelfde successen kan opleveren."Doug Meckelson, oprichter en president, Elder Wisdom Circle