46,000
mensen zijn het kiezersregistratieproces ingegaan in 2018
32,000
conversies in zes maanden
130,000+
websitebezoeken in zes maanden
DoSomething.org richt zich op jonge mensen en sociale verandering. De organisatie kijkt welke doelen jonge mensen belangrijk vinden en biedt ze zinvolle acties waarmee ze offline impact op deze doelen kunnen maken.
DoSomething.org gebruikt Google Ads om een jonge generatie te mobiliseren die op sociaal vlak bewuster, verantwoordelijker en actiever is dan ooit. De organisatie gebruikt een Ad Grants-account om jonge mensen in contact te brengen met campagnes waarvoor ze in actie kunnen komen. In 2018 heeft de organisatie er met name voor geijverd dat meer Amerikanen zich inschrijven als kiezer. CMO Carrie Bloxson vertelt: "We hebben kiezersregistratie aangepakt met een meervoudige marketingstrategie. Google Ad Grants is een essentieel onderdeel van die strategie."
Dankzij Google Ad Grants kan DoSomething.org op grote schaal jonge stemgerechtigden bereiken met relevante berichten. Carrie: "Met Google Ad Grants kunnen we een koppeling leggen tussen ons proces voor kiezersregistratie en mensen die actief op zoek zijn naar een manier om hun mening te laten horen. Doordat conversies worden bijgehouden, weten we het conversiepercentage en de kosten per conversie voor mensen die aan het registratieproces beginnen en het voltooien."
De conversiegegevens bieden de organisatie inzicht in de weerklank die de communicatie bij de doelgroep heeft, zodat zij prioriteit kan geven aan berichten die het goed doen. DoSomething.org heeft voor de kiezersregistratiecampagne benchmarkkosten per acquisitie kunnen vaststellen, die ze kan vergelijken met andere marketingkanalen. Carrie vertelt: "Onze organisatie neemt beslissingen op basis van gegevens. We vinden het erg handig dat we onze Google Analytics-gegevens kunnen integreren in het Google Ads-dashboard om zo een snel overzicht van de prestaties te zien zonder tussen platforms te hoeven schakelen."
Google Ad Grants was een essentieel marketingkanaal om meer 18- tot 24-jarigen zich te laten inschrijven als kiezer in 2018. Sinds de start van de campagnes voor kiezersregistratie heeft Google Ad Grants ervoor gezorgd dat circa 46.000 mensen het kiezersregistratieproces zijn ingegaan op vote.dosomething.org. In zes maanden tijd hebben de Google Ads-campagnes van DoSomething.org voor meer dan 100.000 websitebezoeken, 32.000 conversies en een gemiddelde klikfrequentie van 12% gezorgd.
"Dankzij de toelage die we van Google Ad Grants ontvangen, kunnen we jonge mensen bewuster maken en hen in contact brengen met de bronnen en informatie die ze nodig hebben. Precies wat we willen!"Carrie Bloxson, CMO, DoSomething.org