Days For Girls

Google Ad Grants levert Days for Girls een gemiddelde donatiewaarde van $ 212 op.

Marketingdoelen

  • Geld inzamelen
  • E-mailabonnementen stimuleren
  • Grotere bekendheid creëren

Maatstaf voor succes

$212

gemiddelde donatiewaarde

$5,000

donaties in 60 dagen

+400

conversies in 60 dagen

In het kort

Days For Girls

Locatie: Verenigde Staten www.daysforgirls.orgwww.communityboost.org

Missie

Days for Girls maakt zorg en educatie op het gebied van menstruatie beter toegankelijk. De organisatie doet dit door wereldwijd partnerschappen aan te gaan, sociale activiteiten te stimuleren, vrijwilligers te mobiliseren en duurzame oplossingen te bedenken voor de vooroordelen die over menstruatie bestaan en de beperkingen die aan vrouwen en meisjes worden opgelegd. Days for Girls heeft al meer dan een miljoen vrouwen en meisjes bereikt in meer dan 120 landen.

Marketingdoelen

De organisatie gebruikt een Google Ad Grants-account om bekender te worden en om mensen te bereiken die wereldwijd de emancipatie van vrouwen willen steunen. Google Ads wordt daarnaast gebruikt om geld in te zamelen, bestellingen via e-commerce te stimuleren en mensen aan te moedigen telefonisch contact op te nemen of zich aan te melden voor nieuwsbrieven. De band met donateurs wordt hierdoor versterkt.

De aanpak

Het Ad Grants-account van Days for Girls wordt beheerd door Community Boost Consulting, een adviesbureau voor digitale marketing. Er is gekozen om conversies bij te houden voor donaties, verkoop via e-commerce, aanmeldingen voor nieuwsbrieven en telefoongesprekken die via Google Ads worden gegenereerd. De CEO van Community Boost Consulting, Cameron Ripley, legt uit: "We gebruiken conversiegegevens om campagnes te optimaliseren en uitgaven effectiever te verdelen. We weten namelijk precies welk type zoekopdracht tot een zinvolle actie op de website van de organisatie heeft geleid. In Google Analytics stellen we conversiedoelen in, die we rechtstreeks implementeren in Google Ads. Hierdoor kunnen we binnen Google Ads de instellingen voor conversiedoelen aanpassen."

Verder zorgt 'Slim bieden' voor optimale conversies en een maximaal Ad Grants-budget voor Days for Girls. Cameron: "Bieden op basis van de maximalisatie van het aantal conversies is erg succesvol gebleken. Deze geautomatiseerde biedstrategie heeft geleid tot enkele van de grootste klikvolumes en hoogste conversiecampagnes van het account."

Impact van Google Ad Grants

In 60 dagen tijd heeft Google Ad Grants 24 online donaties van gemiddeld $ 212 en in totaal meer dan $ 5000 opgeleverd. In deze periode heeft Google Ads geleid tot tienduizend websitebezoeken en ruim vierhonderd conversies. Google Ads geeft Days for Girls op een eenvoudige manier meer bekendheid. Bovendien zorgen de advertenties dankzij een goede targeting en groot bereik elke maand voor nieuwe donateurs.

"Op deze Wereldmeisjesdag willen we graag het Google Ad Grants-team en Community Boost bedanken. We vroegen iemand die $ 20.000 had geschonken, hoe ze ons heeft ontdekt. Ze antwoordde dat ze had gegoogeld op 'feministische organisaties'. Onze Google-advertenties werken dus echt!"
Sandy Clark, chief development officer, Days For Girls