$17k+
donaties ingezameld via Ad Grants in één jaar
$400k+
donaties ingezameld via betaalde Google Ads in één jaar
600+
telefoongesprekken via Ad Grants en betaalde Google Ads in één jaar
Covenant House helpt al meer dan vier decennia de levens van meer dan een miljoen daklozen, weglopers en jongeren die in de mensenhandel terecht zijn gekomen te transformeren en te redden. De organisatie biedt onderdak en supportservices aan jonge mensen in nood en bereikt elk jaar meer dan 88.000 jongeren. De Covenant House-opvanghuizen zijn te vinden in 31 plaatsen in 6 landen. Deze opvanghuizen bieden zowel crisiszorg als langetermijnzorg aan jongeren op het gebied van onderwijs, werkervaring, advies, tijdelijke huisvesting en meer om zo de cyclus van dakloosheid voor altijd te doorbreken.
Het primaire online marketingdoel van Covenant House is ervoor zorgen dat alle jonge mensen en al diegenen die voor jonge mensen zorgen, weten dat de organisatie er voor ze is en veilige slaapplekken, gezonde maaltijden en een toegewijd team biedt om ze te helpen slagen en een gelukkig leven te leiden. De organisatie gebruikt het Google Ads-account hoofdzakelijk als tool om de bekendheid te vergroten. De intentie daarbij is het bereiken van die behoefte hebben aan de services, mensen die iemand willen doorverwijzen naar de organisatie en mensen die het werk van de organisatie willen steunen via belangenbehartiging of donaties.
Covenant House heeft het digitale-marketingbureau Revunami ingeschakeld om het Ad Grants- en betaalde Google Ads-account te beheren. Hoewel het Google Ad Grants-account een waardevolle tool is om de bekendheid te vergroten en contact te leggen met mensen die hun steun kunnen gebruiken, investeert de organisatie in een betaald Google Ads-account voor specifieke campagnes die de opbrengst een boost geven, zoals campagnes waarbij de donaties worden verdubbeld, Giving Tuesday en eindejaarsdonaties.
Via het betaalde Google Ads-account kan de organisatie op zoekwoorden van één woord en algemene zoekwoorden bieden. De organisatie is erachter gekomen dat de zoekwoorden met merk aanzienlijk beter presteren dan andere zoekwoorden als het gaat om conversies in het betaalde account. Covenant House zet daarnaast videoadvertenties in via het betaalde Google Ads-account. Hieruit is gebleken dat doel-CPA-biedingen zeer effectief zijn.
Covenant House gebruikt Analytics om de successen van zowel het Ad Grants- en het betaalde Google Ads-account te meten. De organisatie vergelijkt de uitgaven elke maand met het aantal gegenereerde sitebezoeken en donaties. Het primaire doel van het Ad Grants-account is de bekendheid van de organisatie te vergroten door de nadruk op websiteverkeer te leggen. Vorig jaar heeft Ad Grants voor meer dan 40.000 websitebezoekers gezorgd. Het doel van het betaalde Google Ads-account is om meer donaties binnen te halen. De organisatie houdt de donaties van beide accounts bij. In één jaar heeft het Ad Grants-account meer dan $ 17.000 aan donaties opgeleverd en het betaalde Google Ads-account meer dan $ 415.000. Het hoge ROI van het betaalde Google Ads-account heeft een enorme waarde toegevoegd aan de inspanningen van de organisatie op het gebied van online marketing. Kira legt uit: "We beschouwen Ad Grants en betaalde Google-advertenties als essentiële tools om de bekendheid van Covenant House en onze missie te vergroten, leads te genereren en de opbrengst te verhogen. In 2018 waren betaalde Google-advertenties en Ad Grants samen goed voor 20% van onze totale online opbrengst."
“We beschouwen Ad Grants en betaalde Google-advertenties als essentiële tools om de bekendheid van Covenant House en onze missie te vergroten, leads te genereren en de opbrengst te verhogen. In 2018 waren betaalde Google-advertenties en Ad Grants samen goed voor 20% van onze totale online opbrengst.”Kira Girin, directeur digitale fondsenwerving bij Covenant House