AmpleHarvest.org

Met Google Ad Grants kan AmpleHarvest.org zonder marketingbudget voedseltelers in contact brengen met lokale voedselbanken en tientallen miljoenen mensen informeren.

Marketingdoelen

  • Telers in contact brengen met lokale voedselbanken
  • Donaties stimuleren
  • Sponsoring door bedrijven werven

Maatstaf voor succes

+58%

registraties tegen de helft van de kosten van het jaar ervoor

8,400

aanmeldingen voor voedselbanken

In het kort

AmpleHarvest.org

Locatie: Verenigde Staten www.ampleharvest.org

Missie

AmpleHarvest.org, opgericht in 2009, ziet een Amerika voor zich waarin miljoenen mensen hun groentetuin gebruiken om een einde te maken aan voedselverspilling, ondervoeding en honger in hun lokale gemeenschap. De organisatie brengt 42 miljoen Amerikanen die jaarlijks samen een voedseloverschot van zo'n 5 miljard kilogram produceren, in contact met lokale voedselbanken om hulpbehoevenden van eten te voorzien en te voorkomen dat er gezond eten wordt verspild.

Marketingdoelen

AmpleHarvest.org gebruikt een Google Ad Grants-account als primaire marketingmethode. Er is geen marketingbudget en de organisatie had geen eerdere ervaring met online marketing. Dankzij Ad Grants kan de organisatie thuis- en volkstuinders bereiken en laten zien hoe ze hun oogst kunnen delen met voedselbanken. De organisatie gebruikt Ad Grants om individuele donaties en sponsoring van bedrijven te werven ten behoeve van haar doelstelling: vers voedsel brengen naar de helft van de voedselbanken in het land.

De aanpak

De oprichter van AmpleHarvest.org, Gary Oppenheimer, vertelt: "We houden de impact van ons Ad Grants-account bij door Google Analytics-doelen in onze campagnes te importeren. Conversiegegevens bepalen hoe we digitale marketing aanpakken, want we kunnen eenvoudig zien wat er gebeurt nadat iemand op onze advertenties klikt. We waren blij verrast hoe snel we al gegevens hadden die we actiegericht konden toepassen." In de vier jaar na de implementatie van Analytics is het aantal conversies verzesvoudigd. AmpleHarvest.org gebruikt Google Analytics ook om de sterkste websitepagina's te ontdekken en verder te verbeteren via A/B-tests met Google Optimize.

Impact van Google Ad Grants

Sinds AmpleHarvest.org in 2009 bij het programma kwam, hebben de Google Ads-campagnes van AmpleHarvest.org meer dan twee miljoen websitebezoeken en meer dan 200.000 conversies opgeleverd. Dankzij Ad Grants kan de organisatie de donatie van voedsel op grote schaal promoten, aanmoedigen en mogelijk maken. AmpleHarvest.org heeft sinds de start van de Google Ads-campagnes al 8400 aanmeldingen voor de voedselbank ontvangen (25% van het totaal in de VS). Gary Oppenheimer: "De trackingtools van Google zijn onmisbaar gebleken voor onze organisatie. Zonder deze tools zouden we over veel statistieken in het duister tasten. Nu kunnen we meer mensen bereiken die verse groente en fruit willen delen met mensen die het niet zelf kunnen betalen. We zijn ontzettend dankbaar dat we over zulke krachtige tools beschikken die continu worden doorontwikkeld."

"Ad Grants is al vanaf het begin een essentiële partner voor AmpleHarvest.org. Dankzij het grote bereik en de effectiviteit van Google Ads hebben duizend voedselbanken verspreid over het hele land zich in de eerste honderdvijftig dagen na de lancering aangemeld om vers, lokaal geteeld voedsel te ontvangen."
Gary Oppenheimer, oprichter van AmpleHarvest.org