+600
aanvragen voor een hulphond in één jaar
+100,000
paginaweergaven in één jaar
197%
conversiepercentage
American Humane is in 1877 opgericht als de eerste nationale dierenwelzijnsorganisatie van Amerika. Sindsdien is de organisatie nog veel vaker de eerste geweest bij het opkomen voor dieren die in de steek gelaten, mishandeld of weerloos zijn. Vandaag de dag verbeteren en redden de programma's van American Humane de levens van meer dan een miljard dieren over de hele wereld.
American Humane gebruikt Google Ad Grants om de bekendheid van de organisatie te vergroten en mensen te informeren over haar werk op het gebied van dierenwelzijn. Front end-ontwikkelaar Akshay Khullar vertelt: "We gebruiken Google Ads om donaties, nieuwsbriefaanmeldingen, aanvragen voor hulphonden en weergaven van belangrijke pagina's te stimuleren."
American Humane implementeerde de functie 'Conversies bijhouden' met Google Tag Manager om de impact van haar Google-advertenties bij te houden en inzicht te krijgen in de interactie van gebruikers met de content. Akshay legt uit: "We gebruiken bijgehouden conversiegegevens om te bekijken welke gedeelten van onze website en welke programma's het populairst zijn. Zo kunnen we zien wat als het ware het 'laaghangende fruit' is. Uit deze gegevens kunnen we ook opmaken op welke minder populaire programma's we onze marketing moeten richten."
De functie 'Conversies bijhouden' biedt essentiële gegevens die marketingbeslissingen en de focus van contentontwikkeling beïnvloeden. "We weten dat gebruikers die een hulphond aanvragen, de pagina gemiddeld twee keer bezoeken voordat ze hun aanvraag indienen. We beschikken nu over allerlei waardevolle gegevens die we kunnen inzetten om de gebruikerservaring en uiteindelijk onze programma's te verbeteren", aldus Akshay.
American Humane heeft niet alleen 'Conversies bijhouden' toegepast, maar ook de biedstrategie 'Aantal conversies maximaliseren' geïmplementeerd om meer uit haar Ad Grants-account te halen. Akshay legt uit: "We hebben 'Aantal conversies maximaliseren' geïmplementeerd om hoger te bieden dan de handmatige bodlimiet van het programma, onze biedstrategie te optimaliseren en het maximale aantal conversies voor onze campagnes te genereren. We denken dat we op deze manier de meest waardevolle gebruikers naar onze website halen en we zien dat ze onze content gebruiken op manieren waaraan we waarde hebben toegeschreven."
Google Ad Grants heeft de zichtbaarheid van de organisatie aanzienlijk vergroot en presenteert content op een effectieve manier rechtstreeks aan gebruikers die zoeken naar de programma's die worden aangeboden. Door conversies bij te houden, kan American Humane meetbare doelen instellen binnen haar Ad Grants-account en die gemakkelijk bijhouden. Op die manier kunnen insights worden verzameld in hoeveel gebruikers zich aanmelden voor de nieuwsbrief van de organisatie, donaties doen en meer.
Akshay vat samen: "Dankzij Google Ad Grants zijn onze levensreddende programma's binnen een jaar al in meer dan een miljoen zoekadvertenties weergegeven, zodat steeds meer Amerikanen weten hoe we in noodsituaties kunnen helpen." Google Ads heeft in één jaar meer dan duizend nieuwe mensen geworven als donateur of vrijwilliger, en meer dan zeshonderd mensen hebben een aanvraag voor een hulphond ingediend.
"Met de waardevolle gegevens van 'Conversies bijhouden' in Google Ads kunnen we onze gebruikerservaring en uiteindelijk ook onze programma's verbeteren."Akshay Khullar, front end-ontwikkelaar, American Humane