American Cancer Society

American Cancer Society vult het Ad Grants-account aan met een betaald Google Ads-account. Daarmee willen ze de opbrengst een boost geven met een hoger rendement op de advertentie-uitgaven door gebruikers te targeten die van plan zijn een donatie te doen.

Marketingdoelen

  • Donaties stimuleren
  • Merkbekendheid en betrokkenheid vergroten
  • Patiënten en verzorgers aanmoedigen om te bellen

Successtatistieken

527

donaties via Ad Grants in één jaar

35k+

donaties via Google Ads in één jaar

25%

online donaties ingezameld via Google Ads

In het kort

American Cancer Society

Locatie: Verenigde Staten www.cancer.org

Missie

American Cancer Society zet zich in voor een wereld zonder kanker. De organisatie financiert onderzoek en voert dit uit, deelt deskundige informatie, steunt patiënten en zorgt voor meer bekendheid over preventie. En dat alles zodat mensen langer en beter kunnen leven. De organisatie werkt op nationaal niveau in de Verenigde Staten en heeft meerdere lokale kantoren verspreid over het land.

Marketingdoelen

De marketinginspanningen van American Cancer Society zijn gericht op meer opbrengst om zo kankeronderzoek te financieren en de merkbekendheid te vergroten, zodat er meer patiënten en zorgverleners kunnen worden bereikt via de supportprogramma's.

"ACS strijdt vanuit elke denkbare hoek tegen kanker en het digitale-marketingteam maakt deel uit van die missie. Ons doel is patiënten, donateurs, zorgverleners en vrijwilligers aan te spreken en aan te moedigen op de plekken waar ze online te vinden zijn", vertelt Nija Clark, zoekmachinemarketinganalist bij American Cancer Society.

De benadering

De organisatie investeert in Google Ad Grants en betaalde Google-advertenties om de opbrengst te vergroten en hun missie uit te voeren. Beide accounts worden beheerd door het digitale-marketingbureau Tinuiti. Via het Google Ad Grants-account kan American Cancer Society strategieën testen op het gebied van betrokkenheid van mensen die naar kankergerelateerde zoekwoorden zoeken, zoals tekenen, symptomen en behandelingsmogelijkheden. Ook wordt er gekeken naar opties om mensen aan te trekken die tijdens hun zoektocht nog niet meteen de bedoeling hebben om te doneren.

Het betaalde Google Ads-account is bedoeld om mensen die een manier zoeken om een donatie te doen direct te stimuleren. De organisatie target merkzoekwoorden en concurrerende, donatiegerichte zoekwoorden zonder merk die vaak bestaan uit één woord en waarop niet kan worden geboden via het Ad Grants-account. Dankzij het betaalde account kan de organisatie op een efficiënte manier opbrengst genereren via mensen die klaar zijn om actie te ondernemen en de intentie hebben om te doneren. De organisatie zet ook display-advertenties en remarketing via het betaalde account in om de doelen op grotere schaal te realiseren.

Tot slot ontwikkelt American Cancer Society betere attributiemodellen voor meer inzicht in de impact van de offline en online acties van de organisatie.

Impact van Google Ads

American Cancer Society gebruikt Google Analytics om de impact van de Ad Grants- en betaalde Google Ads-accounts te meten. Meer specifiek: de organisatie houdt bij waar het advertentieverkeer vandaan komt,. Ze kijken ook naar de klikfrequentie voor advertenties en de donatie- en online opbrengst die via de advertenties wordt gegenereerd.

Door tijd en geld in de accounts te steken, is het bereik van het merk aanzienlijk vergroot onder mensen die op zoek zijn naar mogelijkheden voor betekenisvolle donaties of die meer willen weten over kanker. Uiteindelijk zorgen de advertenties voor meer donaties en online opbrengst op schaal, waarmee kankeronderzoek rechtstreeks kan worden gefinancierd en kankerpatiënten kunnen worden gesteund. Het betaalde Google Ads-account van de organisatie genereert zelfs 25% van de totale online donaties aan de organisatie.

“We raden Ad Grantees aan te investeren in een betaald Google Ads-account. Ad Grantees kunnen campagnestrategieën via hun Ad Grant-account testen en het succes vervolgens uitbreiden en doorzetten in een betaald Google Ads-account. Op die manier kunnen ze op schaal werken en de opbrengst een boost geven aan de hand van strategieën waarvan ze weten dat ze werken", aldus Nija Clark, zoekmachinemarketinganalist bij American Cancer Society. Om de risico's van een financiële investering te verkleinen, gebruikt de organisatie historische gegevens van het Ad Grants-account, waarvan ze weten dat ze werken, om geschaalde strategieën te ontwikkelen via het betaalde Google Ads-account.

“Ad Grantees kunnen campagnestrategieën testen in hun Ad Grants-account en deze vervolgens uitbreiden naar een betaald Google Ads-account. Op deze manier kunnen ze op schaal werken en de opbrengst een boost geven aan de hand van strategieën waarvan ze weten dat ze werken.”
Nija Clark, zoekmachinemarketinganalist , American Cancer Society